خواص درمانی شیر شتر

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 9 / 3 / 1394

خواص درمانی شیر شتر

شير شتر، گرم و يا سرد آن نسبت به گاو و گوسفند خوشمزه‌تر می‌باشد و چربی آن نيز سبک‌تر است.
شير شتر، برای درمان بيماري‌های کبد، کم خونی، بيماري‌های هنگام پيری و شکنندگی استخوان‌ها، نرمی استخوان در کودکان و برای درمان سرماخوردگی، تب و آنفولانزا و همچنين هپاتيت ب مفيد است.
شير شتر همچنين در درمان بيماري‌های تنفسی از جمله سل، آسم بيماري‌های معده و روده بزرگ، اختلالات گوارشی، کاهش قند، فشار خون، تنظيم ضربان قلب و تنفس و گرمازدگی مفيد می‌باشد.
با توجه به تحقيقاتی که اخيرا درباره مصرف شير شتر برای مادران باردار انجام دادند متوجه شدند که مصرف شير شتر برای نوزاد و مادر مفيد و در سلامتی آنها موثر است.
شير شتر به صورت خام و به صورت محصولات تخميری برای درمان زخم معده، بی‌نظمی‌های بدن، اسهال، يبوست و زخم ها موثر است. همچنين درمان بيماری‌های سخت معده‌ای هم با استفاده از شير شتر گزارش شده است.
در کشور‌های آفريقايی (مصر، سودان، کنيا و سومالی) اين اعتقاد در بين شتربانان وجود دارد که مردانی که شير شتر می‌نوشند، قوی تر، تنومندتر و سريع‌تر هستند.
محققان از شير شتر برای درمان بيماران مبتلا به ايدز هم در سطح دنيا استفاده کرده و به پيشرفت‌های خوبی هم دست يافته‌اند.
استفاده از شير شتر، 70 تا 80 درصد از ويتامين‌ها و پروتئين‌های مورد نياز بدن را تامين می‌نمايد. تحقيقات نشان مي دهد که ويتامين شير شتر، 3 برابر شير گاو است.
شير شتر بدليل اينکه حاوی مقادير بالای ويتامين ث می‌باشد، در پيشگيری و درمان بيماريی‌های دهان و دندان و همچنين محافظت از لثه‌ها و تقويت دندان بسيار مفيد می‌باشد.
برخی پژوهش‌ها و بررسی‌ها نشان می‌دهد که چربی‌ها و مواد موجود در شير شتر، نسبت به سایر شيرها راحترها و سريعتر هضم و جذب می‌شود.
اخيرا پروتئيني در شير شتر کشف شده است که عملکرد آن همانند انسولين می باشد و در درمان بيماری ديابت بسيار مفيد و کار ساز است.
شير شتر مي تواند حداقل پروتئين های ضروری روزانه انسان مخصوصا اسيد های آمينه را تامين کند.
چون نيازهای انسان در محيط های گرم و خشک بر پايه کالری کمتری است و پروتئين و آب نقش مهمی دارند، مقادير کمی شير شتر می تواند نياز انسان را در اين مناطق تامين کند.
شير شتر آنچنان منبع سرشاری از ماده معدنی بنام آهن است که برخی معتقدند مصرف مناسب و مداوم آن انسان را از هر نوع شيری بي نياز می کند حتی نوزادان را از شير مادر.
طبق تحقيقات شير شتر 10 برابر شير گاو؛ عنصر آهن و کلسيم دارد.
شير شتر سرشار از اسيدهای مهمی بنام اسيد آمينه است، مانند والين و متيونين و ليزين و آرژنين و فنيل آلانين. همچنين شير شتر دارای مقادير نسبتا بالای آلبومين و گلوبولين نيز می باشد.
نکته بسيار عجيب و جالب درباره شير شتر اين است که اين ماده گرانبها قادر است بدون استفاده از لوازم امروزی کيفيت خود را در دمای 4 درجه سانتيگراد بمدت 12 روز ودر دمای معمولی اتاق بمدت 48 ساعت و حتی بيشتر حفظ نمايد.
اين در صورتي است که بطور مثال شير گاو در دمای عادی اتاق، ظرف 12 ساعت ترش مي شود، که علت آن مربوط می شود به اينکه سرعت تخمير قند لاکتوز در شير شتر بسيار کم است و از طرفی ناگفته نماند که افزايش ميزان اسيديته در شير شتر آرام و به کندی است.
تحقيقات نشان می دهد که شير شتر بخاطر وجود برخی مواد از جمله انواع پروتئينها مانند پروتئين کازئين، در برابر سموم، باکتری ها، قارچ ها و بسياری از خطرات احتمالی آنها بويژه برای نوزادان مقاوم و سبب مصونيت در برابر آنها می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: دانستنی های مفید، سلامت، دنیای حیوانات، ،
:: برچسب‌ها: شیر شتر, بیماری کبد, کم خونی, نرمی استخوان, سرما خوردگی, آنفولانزا, هپاتیت بی, سل, اختلالات گوارشی, قند خون, فشار خون, تنظیم ضربان قلب, گرمازدگی, زخم معده, اسهال, یبوست, ایدز, انسولین, دیابت, اسید آمینه, آلبومین, گلوبولین, قند لاکتوز,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!